FB07 - Hochschulschriften [23]

Browse

Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions

Publications


Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 23  next >
Issue DateTitleAuthor(s)
27-Dec-2022Editorial 2022Bergs, Alexander; Good, Jeff; Zellou, Georgia
16-Oct-2023Was wär das Verb ohne die -eugung? Noch'n Gruß und 'ne Verbeugung für Rolf Schöneich zu seinem Eintritt in den RuhestandNicolay, Nathalie; Schmidt, Karsten
2-Nov-2022Intonation Patterns Used in Non-Neutral Statements by Czech Learners of Italian and Spanish: A Cross-Linguistic ComparisonPešková, Andrea
14-Sep-2022Institutionen der Gelehrsamkeit und dichten ‚bey Gelegenheit’. Ein Beitrag zum literarischen Leben im Osnabrück der Frühen NeuzeitSzéll, Ute
1-Jan-1994Technik- und Naturwissenschaft als (auto-) biographischer Stoff? – Konzepte von Identität, Karriere und Rechtschaffenheit im WissenschaftsbetriebBuck, Henning
1-Jan-2015Sonophilia / Sonophobia: Sonic Others in the Poetry of Edward SapirReichel, A. Elisabeth
15-Dec-2014Fictionalising Music/Musicalising Fiction: The Integrative Function of Music in Richard Powers’ The Time of Our SingingReichel, A. Elisabeth
1-Jun-2021“For you have given me speech!”—Gifted Ethnographers, Illiterate Primitives, and Media Epistemologies in the Poetry and Plurimedial Writing of Margaret MeadReichel, A. Elisabeth
1-Jan-2017Folk Communities in Translation: Salvage Primitivism and Edward Sapir’s French-Canadian Folk SongsReichel, A. Elisabeth; Schweighauser, Philipp
16-Mar-2021Sonic Others in Early Sound Studies and the Poetry of Edward Sapir: A Salvage OperationReichel, A. Elisabeth
1-Jan-1998Zum Spannungsfeld der Begriffe Volk - Nation - Europa vor der RomantikBuck, Henning
1997»Jeder Hofgesessene sollte glauben, die öffentlichen Anstalten würden auch seinem Urteil vorgelegt«. Geistiger Aufbruch im Osnabrückischen IntelligenzblattBuck, Henning
1993Ins Stammbuch geschrieben. Überlegungen zur Kommentierung von Stammbuch-EditionenBuck, Henning
20-Aug-2021Creating Corpus-Informed Materials for the English as a Foreign Language Classroom: A step-by-step guide for (trainee) teachers using online resourcesLe Foll, Elen; Bavendiek, Hanna; Campos Silva, Simone; Dammann, Jonas; Dünnhaupt, Geeske; Fankhauser, Anna; Fuchs, Magdalena; Giesholt, Fabian; Gröninger, Marie; Haase, Lena; Hörnschemeyer, Lisa; Janzen, Lena; Küpers, Jana; Lange, Nele; Liebelt, Annika; Meise-Reckefuß, Tilza Maria; Nguyen, Ha Mi; Nottmeier, Marie; Peters, Alina Sophie; Sperling, Nicol; Stahnke, Rieke; Symanzik, Cara; Vorbrink, Katina; Warnecke, Lara; Wagesin, Marlena
11-Jun-2019Ideologiekritik als retro- und prospektive Fähigkeit. Ein Unterrichtsversuch zur Behandlung eines NS-Romans im GeschichtsunterrichtPenning, Christoph
1-Jan-2003What if one man’s lexicon were another man’s syntax? A new approach to the history of relative whoBergs, Alexander
8-Feb-2018Sprachsensibler und konventioneller Biologieunterricht im Vergleich: Eine explorative Untersuchung.Spiekermann, Silvana
30-Jun-2010Patriotische Phantasien. Justus Möser 1720-1794. Aufklärer in der StändegesellschaftBuck, Henning; Beck, Georg; Brüdermann, Stefan; Lück, Joachim; Meinz, Manfred; Plachta, Bodo; Panke-Kochinke, Birgit; Pittwald, Michael; Siemsen, Martin; Steinwascher, Gerd
28-Jul-2007Die Entwicklung der englischen Groß- und Kleinschreibung in der frühen Neuzeit am Beispiel ausgewählter TexteGrüter, Majana
9-Nov-2006Merhaba Maestro! Die Geschichte des Muttersprachlichen Unterrichts - dargestellt am Beispiel der Stadt OsnabrückFedrowitz, Anke